LET OP! heeft u een artikel uit de groep "uitgesloten van retourrecht" dan gelden onderstaande regels niet. wij maken deze speciaal voor u na uw bestelling en zijn niet om te ruilen.
Het is niet mogelijk losse onderdelen (kralen, bedels, etc.) en/ of oulet items te retourneren.
Voor uw bestellingen wordt een standaard verzend tarief van € 1.95 met gratis verzending boven € 25,00 exclusief B.T.W. gehanteerd. heeft u artikelen besteld die u retour stuurt en het bedrag komt dan op factuur onder de € 25,00 worden er alsnog verzendkosten berekend. heeft u gekozen voor brievenbuspost en het kan niet door de brievenbus wordt € 6.75 pakketpost gerekend. indien u al heeft betaald bent u nog verplicht het bedrag van € 3.15 bij te betalen. is het artikel niet in de originele verpakking retour gezonden brengen wij u € 1.00 ompak kosten in rekening. betreft het een fout van onze zijde krijgt u uiteraard geen extra kosten hiervoor en betalen wij u de verzendkosten terug die u heeft gemaakt om retour te sturen.
Wij verzenden vrijwel alle bestellingen via PostNL. Treft de postbode u niet thuis, dan zal hij een tweede afleverpoging doen. Bent u opnieuw niet thuis, dan ontvangt u een kennisgeving in de brievenbus en wordt het pakket voor u klaargelegd voor afhaling op een postkantoor bij u in de buurt. Zie ook het Servicekader van PostNL hieronder.
PostNL streeft ernaar zoveel mogelijk pakketten in één keer uit te reiken. Hierbij wordt op basis van lokale kennis gekeken naar de hoogste trefkans. Voor zakelijke bestemmingen heeft PostNL een trefkans van nagenoeg 100%. Voor consumentenbestemmingen worden pakketten bezorgd op het moment dat de trefkans het hoogst is: 's middags of 's avonds. Standaard worden alle pakketten 'bij geen gehoor' bij buren aangeboden. Zo kunnen consumenten eerder over hun pakketten beschikken. Indien pakketten ook daadwerkelijk afgeleverd zijn bij buren vervalt de aansprakelijk voor PostNL. In het volgende schema staan de servicekaders voor pakkettenbezorging door PostNL uitgewerkt.
Aanbieding | Maandag t/m donderdag | Vrijdag |
Eerste bezorgpoging | Volgende dag Tussen 9.00-21.30 uur (zakelijke wijken vóór 17.00 uur) Bij geen gehoor: bezorgpoging bij buren |
Zaterdag Tussen 9.00 en 18.00 uur Bij geen gehoor: bezorgpoging bij buren |
Tweede bezorgpoging |
Dag na de eerste bestelling Tussen 9.00 – 21.30 uur (zakelijke wijken vóór 17.00 uur) Bij geen gehoor: bezorgpoging bij buren |
Maandag Tussen 9.00-21.30 uur (zakelijke wijken vóór 17.00 uur) Bij geen gehoor: bezorgpoging bij buren |
Bij geen gehoor | Vanaf 13.00 uur, de dag na de tweede bezorgpoging: 3 weken afhaalmogelijkheid op een postkantoor van TNT Post |
Vanaf dinsdag 13.00 uur: 3 weken afhaalmogelijkheid op een postkantoor van TNT Post |
Geldt voor: standaard pakketten en pakketten met Handtekening voor Ontvangst vanaf 01-01-2011.
Uitreiken bij buren
Bij iedere bezorgpoging waarbij aflevering op het aangegeven adres niet mogelijk is, laat PostNL een schriftelijke kennisgeving achter. Indien er bij buren is bezorgd, wordt dit adres vermeld op de schriftelijke kennisgeving.
Retour afzender
Geweigerde en onbestelbare pakketten gaan direct retour afzender. Pakketten die na 3 weken niet afgehaald worden op een postkantoor van TNT Post gaan retour afzender. Door de afzender geweigerde retouren gaan naar de afdeling onbestelbare stukken.
Uitreiken op een postkantoor van TNT Post
Indien de geadresseerde moet tekenen voor ontvangst op een postkantoor van TNT Post dient deze zich ook te legitimeren.
Pakketten met Rembours niet op zaterdag
Pakketten met Rembours worden niet op zaterdag aangeboden.
Niet-thuis code
Als het de chauffeur niet is gelukt een zending bij u te bezorgen, laat hij een bericht bij u achter. Hierop staat uw ‘Niet-thuis-code’. Ga naar postnl.nl/ontvangen en vul deze code en uw eigen postcode in. Druk vervolgens op ‘haal zending op’. Als uw zending is opgehaald kunt u de dag en tijd en/ of bezorglocatie veranderen.